Processen
Analys


→
Bearbetning


→
Order


→
Förnyad analys


→
Försäljningsresurser/
försäljningskanaler

försäljningskanaler

→
Fortsatt
försäljningsökning

försäljningsökning

1. Start av exportförsäljning - delsteg för att komma igång:
- Analys av produktutbud och befintlig kundbas – Vilka typer av företag bör vara intressanta vid bearbetningen av Tyskland?
- Framtagning av en bruttolista över potentiella kunder
- Urval - Vilka typer av företag vill vi prioritera vid bearbetningen av Tyskland? Primär målgrupp
- Bearbetning av primär målgrupp
- Mötesbokning – Kundmöten i Tyskland Uppföljning – Offert => Avslut
2. Fortsatt exportförsäljning - identifiering av nya målgrupper och säljresurser:
- Utvärdering av responsen hos primär målgrupp
- Revidering av primär målgrupp – andra företagstyper, annan storlek på företag, fokusering eller breddning
- Fortsatt exportförsäljning – mot gamla och nya målgrupper
- Identifiera tänkbara försäljningsresurser i Tyskland
3. Etablering i Tyskland:
- Stöd vid val av verksamhetsform i Tyskland
- Etablering av vald verksamhetsform
- Rekrytering av försäljningsresurser och administrativ personal
