- We reach your new customers

Processen

Analys

Analys av befintlig kundbas – Vilka typer av företag bör vara intressanta vid bearbetningen av Tyskland? Framtagning av en bruttolista över potentiella kunder
Bearbetning

Urval - Vilka typer av företag vill vi prioritera vid bearbetningen av Tyskland? Primär målgrupp Bearbetning av primär målgrupp Mötesbokning – Kundmöten i Tyskland Uppföljning – Offert => Avslut
Order

Primär målgrupp Bearbetning av primär målgrupp Mötesbokning – Kundmöten i Tyskland Uppföljning – Offert => Avslut
Förnyad analys

Utvärdering av responsen hos primär målgrupp. Revidering av primär målgrupp – andra företagstyper, annan storlek på företag, fokusering eller breddning.
Försäljningsresurser/
försäljningskanaler

Fortsatt exportförsäljning – mot gamla och nya målgrupper. Identifiera tänkbara försäljningsresurser i Tyskland.
Fortsatt
försäljningsökning

Fortsatt exportförsäljning - identifiering av nya målgrupper och säljresurser.

1. Start av exportförsäljning - delsteg för att komma igång:

  • Analys av produktutbud och befintlig kundbas – Vilka typer av företag bör vara intressanta vid bearbetningen av Tyskland?
  • Framtagning av en bruttolista över potentiella kunder
  • Urval - Vilka typer av företag vill vi prioritera vid bearbetningen av Tyskland? Primär målgrupp
  • Bearbetning av primär målgrupp
  • Mötesbokning – Kundmöten i Tyskland Uppföljning – Offert => Avslut

2. Fortsatt exportförsäljning - identifiering av nya målgrupper och säljresurser:

  • Utvärdering av responsen hos primär målgrupp
  • Revidering av primär målgrupp – andra företagstyper, annan storlek på företag, fokusering eller breddning
  • Fortsatt exportförsäljning – mot gamla och nya målgrupper
  • Identifiera tänkbara försäljningsresurser i Tyskland

3. Etablering i Tyskland:

  • Stöd vid val av verksamhetsform i Tyskland
  • Etablering av vald verksamhetsform
  • Rekrytering av försäljningsresurser och administrativ personal